Η παρατεταμένη καραντίνα δημιούργησε σε όλα τα παιδιά ηλικίας 2-6χρ, πολλές δυσκολίες στην συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη. Παρουσιάζουν έλλειψη κοινωνικής αντίληψης και απλών καθημερινών δεξιοτήτων, καθώς η επαφή τους με συνομήλικα παιδιά και ενηλίκους ήταν πολύ περιορισμένη, σε μια ηλικία που η ανάγκη τους ήταν πολύ μεγάλη και θεμελιώδης για την ζωή τους.
Για τον λόγο αυτό η εκπαιδευτική κοινότητα ανησυχεί πάρα πολύ, όχι μόνο για τα εκπαιδευτικά ελλείματα των μικρών παιδιών, αλλά και για την συναισθηματική τους ισορροπία και ενσυναίσθηση που κινδυνεύουν με ανεπάρκεια και θα επηρεάσει την ζωή τους.
Το Παιδικό Πανεπιστήμιο κρίνοντας την φετινή σχολική χρονιά ως καθοριστική για τα επόμενα χρόνια, θεωρώντας πολύ σημαντικό το νέο ξεκίνημα στην ζωή των παιδιών αλλά και των οικογενειών τους, οργανώνει μια σειρά από δράσεις, νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας στο σχολείο, ώστε να καλύψουν τα παιδιά αυτές τις ανάγκες τους.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Εμπλουτίσαμε το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα με περισσότερες δραστηριότητες εξωτερικού χώρου. Θα χρησιμοποιούμε εξωτερικές «τάξεις» διαμορφωμένες στον κήπο, σε υπόστεγο ή στα δέντρα, ώστε τα παιδιά να βρίσκονται περισσότερο έξω στην φύση. Παραμύθι, λογοτεχνία, διηγήσεις, γλώσσα, ποίηση, τραγούδι, ομαδικό παιχνίδι και άλλες διδασκαλίες θα γίνονται έξω.
2. Οργανώνουμε προγράμματα κοινωνικοποίησης με καθημερινά παιχνίδια και δραστηριότητες για να κατανοήσουν βιωματικά τα παιδιά την κοινότητα, την ένταξη στην ομάδα, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τους, την αλληλεπίδραση και την συνεργασίας μεταξύ τους. 3. Θα δοθούν κίνητρα στα παιδιά ώστε να υπάρξει συνεργασία των τμημάτων, με στόχο την αλληλεπίδραση, την επικοινωνία μικρών παιδιών με τα μεγαλύτερα, να βοηθούν, να προστατεύουν, να δέχονται την βοήθεια, να ζουν αρμονικά.
4. Θα ασχοληθούμε διεξοδικά με την έκφραση συναισθημάτων μέσα από την παιγνιοθεραπεία, το συμβολικό παιχνίδι με την βοήθεια των ψυχολόγων του σχολείου. Θα κατανοήσουμε και θα αναγνωρίσουμε φόβους, με στόχο την ευεξία και την ψυχική ανάταση των παιδιών μας.
5. Θα διοργανώσουμε για τους γονείς ομάδες συζήτησης, όπου θα δίνουμε με βιωματικό τρόπο στήριξη στο παιδαγωγικό τους έργο στο σπίτι. Οι ψυχολόγοι του σχολείου θα βλέπουν τους γονείς με ατομικά ραντεβού και θα στέλνουμε γραπτές οδηγίες, προτάσεις και ιδέες.
6. Θα γίνονται συχνά εκδηλώσεις για τα παιδιά με στόχο την εκπαίδευση τους στην κοινωνική αλληλεπίδραση, την αυτοπροβολή, την μουσική και θεατρική τους παιδεία. Ελπίζουμε ότι φέτος θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε εορταστικές εκδηλώσεις και παραστάσεις.
Μια νέα, αλλά «διαφορετική» σχολική χρονιά αρχίζει. Μια χρονιά «επανεκκίνηση ζωής» για τις οικογένειες και τα παιδιά μας. Όλοι εδώ στο Παιδικό Πανεπιστήμιο ξεκινάμε με χαμόγελο, με στόχους και όραμα! Πάμε δυνατά , πάμε μπροστά για τα παιδιά μας!
Το Παιδικό Πανεπιστήμιο κρίνοντας την φετινή σχολική χρονιά ως καθοριστική για τα επόμενα χρόνια, θεωρώντας πολύ σημαντικό το νέο ξεκίνημα στην ζωή των παιδιών αλλά και των οικογενειών τους, οργανώνει μια σειρά από δράσεις, νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας στο σχολείο, ώστε να καλύψουν τα παιδιά αυτές τις ανάγκες τους.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Εμπλουτίσαμε το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα με περισσότερες δραστηριότητες εξωτερικού χώρου. Θα χρησιμοποιούμε εξωτερικές «τάξεις» διαμορφωμένες στον κήπο, σε υπόστεγο ή στα δέντρα, ώστε τα παιδιά να βρίσκονται περισσότερο έξω στην φύση. Παραμύθι, λογοτεχνία, διηγήσεις, γλώσσα, ποίηση, τραγούδι, ομαδικό παιχνίδι και άλλες διδασκαλίες θα γίνονται έξω.
2. Οργανώνουμε προγράμματα κοινωνικοποίησης με καθημερινά παιχνίδια και δραστηριότητες για να κατανοήσουν βιωματικά τα παιδιά την κοινότητα, την ένταξη στην ομάδα, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τους, την αλληλεπίδραση και την συνεργασίας μεταξύ τους. 3. Θα δοθούν κίνητρα στα παιδιά ώστε να υπάρξει συνεργασία των τμημάτων, με στόχο την αλληλεπίδραση, την επικοινωνία μικρών παιδιών με τα μεγαλύτερα, να βοηθούν, να προστατεύουν, να δέχονται την βοήθεια, να ζουν αρμονικά.
4. Θα ασχοληθούμε διεξοδικά με την έκφραση συναισθημάτων μέσα από την παιγνιοθεραπεία, το συμβολικό παιχνίδι με την βοήθεια των ψυχολόγων του σχολείου. Θα κατανοήσουμε και θα αναγνωρίσουμε φόβους, με στόχο την ευεξία και την ψυχική ανάταση των παιδιών μας.
5. Θα διοργανώσουμε για τους γονείς ομάδες συζήτησης, όπου θα δίνουμε με βιωματικό τρόπο στήριξη στο παιδαγωγικό τους έργο στο σπίτι. Οι ψυχολόγοι του σχολείου θα βλέπουν τους γονείς με ατομικά ραντεβού και θα στέλνουμε γραπτές οδηγίες, προτάσεις και ιδέες.
6. Θα γίνονται συχνά εκδηλώσεις για τα παιδιά με στόχο την εκπαίδευση τους στην κοινωνική αλληλεπίδραση, την αυτοπροβολή, την μουσική και θεατρική τους παιδεία. Ελπίζουμε ότι φέτος θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε εορταστικές εκδηλώσεις και παραστάσεις.
Μια νέα, αλλά «διαφορετική» σχολική χρονιά αρχίζει. Μια χρονιά «επανεκκίνηση ζωής» για τις οικογένειες και τα παιδιά μας. Όλοι εδώ στο Παιδικό Πανεπιστήμιο ξεκινάμε με χαμόγελο, με στόχους και όραμα! Πάμε δυνατά , πάμε μπροστά για τα παιδιά μας!